Projectes de Llengua

UN MÓN DE PARAULES

Un món de paraules és un espai on jugar amb el vocabulari que utilitzem en el nostre dia a dia. A través d’un Site creat pel projecte, les paraules cobren moviment i ens ajuden a expressar situacions viscudes fora de l’escola, així com d’altres que treballem a l’aula. Estimulem la comunicació oral des de les pròpies vivències.

ÀLBUM FAMILIAR

A partir de fotografies enviades per les famílies de les activitats dels caps de setmana o dels moments especials en família, treballem la comunicació oral, l’espera i les normes socials de conversa.

LLISTA DE LA COMPRA

Donem un sentit funcional a la lectoescriptura global de les paraules que treballem per confeccionar la llista de la compra setmanalment. Mitjançant fotografies, treballem l’associació imatge i paraula per la compra dels ingredients necessaris per fer la recepta de cuina. Treballem la localització dels productes d’alimentació d’ús habitual al supermercat.

QUÈ HEM DE COMPRAR?

Projecte d’autonomia on els/les alumnes passen per totes les aules demanant si necessiten quelcom i amb la informació recollida es confecciona un llistat amb els noms dels productes que s’hauran de comprar al supermercat.

LLEGIR PER LLEGIR

La lectura pot deixar empremta, despertar aficions i interessos nous, educar la sensibilitat, facilitar el desenvolupament de la fantasia i de la creativitat, proporcionar nous coneixements i ens ajuda a entendre altres formes de viure i de pensar. Per aquest motiu, aquest curs tornem a proposar als nostres alumnes mitja hora setmanal de lectura en la qual escullen amb l’acompanyament dels tutors els llibres que llegiran segons els gustos i preferències i sempre tenint en compte la competència lectora de cadascun d’ells.
OBJECTIUS: Respectar l’ambient de lectura de l’aula. Gaudir de la lectura individual. Seguir la lectura en grup. Llegir utilitzant un to de veu adequat. Respectar els signes de puntuació. Respectar la lectura dels companys. Comprendre el text treballat. Sintetitzar i extreure, amb ajuda, les idees principals del text. Seguir el fil conductor de la història.

ACTUALITAT

Els nois i noies avui dia estan en contacte constant amb la informació que generen els mitjans de comunicació, tot és informació que els arriba d’una o una altra manera i que sovint es queda en paraules descontextualitzades i difícils d’entendre sense una explicació posterior.
Dins aquesta assignatura es crea un espai de discussió i de debat on es comparteixen aquelles notícies que han encuriosit als nostres alumnes.
OBJECTIUS: Familiaritzar-se amb els format periodístic (paper i digital). Fomentar una lectura crítica de la informació. Treballar la comprensió lectora. Treballar l’expressió escrita. Treballar l’expressió oral. Ampliar la cultura general dels alumnes.