Projectes d’Autonomia i Pre-oficis

Un dels objectius principals del nou sistema educatiu és promoure el desenvolupament integral de la persona, això es tradueix en el fet de vetllar pel seu creixement personal i social. La nostra escola orientarà els alumnes d’acord amb les seves possibilitats, potenciant que siguin al màxim d’independents respecte dels adults i dels seus companys.

Mitjançant una lectura profunda del Currículum arribem a la conclusió que les nostres modificacions han d’anar encaminades a obtenir el màxim d’autonomia personal en els nostre alumnat, entenent aquest terme com un conjunt de capacitats o habilitats que possibiliten a l’alumne desenvolupar-se a nivell personal i social. Preparant l’alumne per a la vida adulta dins d’un entorn el menys restrictiu i més normalitzat possible.

Totes les activitats van dirigides  a aconseguir uns aprenentatges funcionals per afavorir i desenvolupar la seva autonomia a l’àmbit no només escolar sinó també familiar, social i laboral. I generalitzar aquests aprenentatges per tal d’arribar a resoldre situacions o necessitats de la vida quotidiana mitjançant processos d’identificació, planificació, realització i verificació d’activitats al seu abast.

CUINEM EL MÓN

És un projecte on els alumnes preparen receptes de diferents països per conèixer la diversitat culinària d’aquests. Descobrint ingredients i tradicions d’arreu del món, alhora que desenvolupen habilitats pràctiques i aprenen sobre altres cultures. Aquest projecte va més enllà de la cuina per apropar l’alumnat a fer la previsió i seqüència de totes les passes que s’han de seguir per elaborar el plat. Esdevenint un projecte transversal que engloba l’àrea de llengua, coneixement del medi i matemàtiques.

BRUNCH FOR YOU

Un cop a la setmana els alumnes faran l’esmorzar pels professors. Aquests mateixos triaran un dels snacks saludables proposats pels alumnes a través d’una enquesta amb els formularis de Google. El més votat serà elaborat per tots ells. D’acord amb l’economia sostenible aprofitarem alguns dels aliments sobrants del càtering i la resta, els aconseguirem amb el nostre projecte d’anar a la compra.

REPTES

Aquest projecte va dirigit a l’adquisició i millora d’hàbits d’autonomia i la instauració de rutines per afavorir la convivència i col·laboració amb la família. Aquest projecte està relacionat amb l’àmbit d’educació en valors i personal.
Volem donar elements als alumnes perquè siguin capaços de viure plenament i de manera feliç i perquè puguin contribuir al benestar dels qui els envolten. Els alumnes han d’aprendre a ser competents per viure i conviure d’acord amb els valors propis d’una societat democràtica: la llibertat i la responsabilitat personals, la solidaritat, el respecte, la igualtat i l’equitat.
L’enfocament dels reptes ha de posar un èmfasi especial en l’assoliment d’actituds i d’hàbits de conducta al llarg de tota l’etapa i en l’adquisició d’habilitats mentals, d’autoconeixement, d’autocontrol, d’empatia i d’assertivitat”. Aconseguir els nostres propis reptes ens dona seguretat en nosaltres mateixos i eines per millorar el nostre desenvolupament personal.

MIRA QUÈ SÉ FER

Aquest projecte vol fomentar l’autonomia i la vida independent dels nostres alumnes, dotant-los d’habilitats i estratègies manipulatives per dur a terme diferents tasques de la vida domèstica del dia a dia (estendre, recollir i doblegar roba; escombrar, parar i desparar la taula, servir el menjar…).

CUINEM!

Setmanalment, els i les alumnes prepararan una recepta de cuina. Prèviament es farà la llista de la compra, seleccionant els aliments i condiments necessaris i mirant les quantitats que calen.

ANEM A LA COMPRA

Per tal de portar a la pràctica els continguts treballats a matemàtiques i fomentar l’autonomia personal, un grup de la classe anirà els dilluns a la tarda al supermercat del barri a fer les compres dels mestres i aules de l’Escola. Prèviament es farà la llista de la compra i posteriorment estudiarem el tiquet i cobrarem.