Projectes Artístics
DANSA
L’ésser humà s’ha expressat al llarg del temps manifestant alegries, tristeses, desitjos, emocions, comandes i agraïments. La dansa no és aliena a aquest fenomen, i és possiblement de les primeres arts mitjançant la qual es comunica, i és important destacar que potser és la més simbòlica de les arts, ja que, en prescindir bàsicament de la paraula, s’accentua la necessitat d’una bona transmissió gestual.
La dansa, doncs, és moviment. I un moviment molt especial, ja que requereix cinc elements fonamentals, els quals s’entrellacen per transmetre un missatge artístic: Ritme/Moviment/Espai/Color/ Expressió corporal.
A la nostra escola, intentem donar a través de la dansa, una oportunitat als nostres alumnes d’utilitzar una altra via de comunicació, el cos. A nivell emocional, la expressió del cos dotarà als nostre alumnat de seguretat en si mateix, autoconfiança i d’altres aspectes que incideixen directament en el benestar emocional personal.
Caldrà llavors un treball sistemàtic perquè aprenguin a situar-se en referència a l’espai, imitar moviments corporals en mirall, respectar el temps de la música i el temps que indica l’adult, recordar una seqüència de moviments i associar cada moviment al fragment de la cançó treballada.
TEATRE
El teatre com element educatiu i didàctic s’incorpora en el nostre currículum en tots els grups-classe atenent a la detecció de necessitats emocionals.
El teatre ajuda als nostres infants a desenvolupar habilitats socioafectives, superar la timidesa i els bloquejos emocionals, així com els habilita en dimensions de la seva personalitat com el autocontrol de conductes disregulades, la impulsivitat i l’adaptació al context.
Volem dotar als alumnes d’eines per a la creativitat, el pensament crític o el raonament. Constitueix una eina educativa que potencia el diàleg, la confiança mútua i el respecte. Permet expressar sensacions o sentiments. És un art que funciona si es treballa amb els altres amb complicitat i coordinació. Així doncs, el teatre fomenta la autoestima, el respecte, la convivència en grup, el control i coneixement de les emocions, així com la pèrdua de la por escènica.
La teatralitat i el joc dramàtic, pot ser una estratègia didàctica per millorar l’autoregulació, per aprendre a participar, a col•laborar amb el grup, ajuda a desenvolupar les habilitats en l’expressió verbal i corporal, i permet millorar la capacitat de memòria i concentració.
El teatre se’ns presenta com a una oportunitat per viure el passat, el present i el futur.
AIXÒ ÉS UN CIRC
Presentem el nou projecte “Això és un circ”. L’objectiu principal és integrar els aprenentatges de manera creativa i efectiva, promovent el desenvolupament global dels nens a través d’activitats diverses i adaptades a les seves necessitats. | |
Àrees d’aprenentatge:
|
LES OBRES MÉS IMPORTANTS DEL MÓN
Mitjançant aquest projecte, treballem diverses tècniques plàstiques i digitals utilitzant com a referència les obres d’art més reconegudes mundialment.
EL NOSTRE CANÇONER
Aquest projecte consisteix a triar diverses cançons i adaptar-les, fent petites coreografies per treballar l’esquema corporal i la coordinació. A partir de vídeos que posarem al projector, anirem repetint els passos de forma individual o per parelles, practicant així l’atenció conjunta. Cada trimestre gravarem un vídeo amb el resultat d’aquesta feina que compartirem a l’Instagram de la classe.
ESTIMULART
El moviment és una eina per poder expressar de manera lliure i creativa les emocions, així com explorar les possibilitats expressives del cos. Permet connectar-nos amb el nostre interior i amb l’entorn, de forma que s’afavoreix el coneixement propi i la relació amb els companys i companyes. Així mateix, treballem des de diferents disciplines artístiques per abordar la comunicació oral i l’expressió corporal des de la consciència del cos i la respiració.
EXPRESS’ART
L’Art és una eina per poder expressar de manera lliure i creativa les emocions, així com explorar les possibilitats expressives del cos. Permet connectar-nos amb el nostre interior i amb l’entorn, de forma que s’afavoreix el coneixement propi i la relació amb els companys i companyes. Així mateix, treballem des de diferents disciplines artístiques per abordar la comunicació oral i l’expressió corporal.